/ Allmänt /

22 oktober

Jag mår inge bra alls idag... Halsen gör ont, huvudet gör ont och jag känner mej allmänt slö i hela kroppen...
Som tur är så njuter även Svea och Nosen över att få ligga länge i sängen.. :)



Så till den stora nyheten; Jag hade skrivit ett helt inlägg om det men tog bort det igen för att invänta att veterinärbesiktningen var klar så jag inte stod här igen, snuvad på en häst mitt framför näsan på mig. :p
men nu så! Igår gick han igenom besiktningen utan några anmärkningar!!!! :)

Mamma jag och Adriana åkte nämligen iväg i söndags efter att jag slutat jobbet för att kolla på hingstar. Var först och kollade på en som var jätte fin och hur snäll som helst. Han kändes jätte fin att rida och han gick verkligen snyggt! Hans färg kunde man ju inte direkt klaga på heller, älskar vindott!!
Allt kändes alltså bra men ändå var det något som fick oss att vilja åka tillbaka till Vignir där jag prövat hans Lyftingur 2 ggr.
Jag minns att jag tänkte "var har den här hästen varit de andra gångerna jag varit här??!" 
det sa liksom klick! :) det kanske inte var kärlek vid första ögonkastet men det var iaf tredje gången gilt. :)


& jag som gärna vill tro på ödet har ju såklart börjat tänka att det var meningen att jag skulle hitta honom.
den förra hästen som jag hade bestämt mig för att köpa stod nämligen hos Vignir på träning när jag var där och prövade honom första gången. Vignir frågade då om jag ville pröva hans häst oxå när jag ändå var där, visst gjorde jag det men då hade jag ju redan bestämt mig för den andra!
Men så såldes ju den hästen mitt framför näsan på mig......... så jag tror inte det var meningen att jag skulle köpa keilir (som jag för övrigt hört mycket om nu i efterhand) utan han skulle bara leda mig fram till Lyftingur.
haha. :p
kanske lite långsökt och svårt att förklara men jag vill gärna tro att det kan vara så. :p


tyvärr så blev det inga kort, mamma var seg med kameran som vanligt. :p




jag får bjuda på hans tjusiga pappa istället!

#1 / / Ida Klausner:

mja, ganska söt iaf. kul med hästen! roligt med hingstar! :) får hem en snart jag med..

#2 / / Mina:

Godmorgon..Krya på dig..Söta hundra:) kram

#3 / / kale:

allt bra :)??