/ Allmänt /

Måndag 13/6

Nu är jag väl förhoppningsvis tillbaka efter några hektiska veckor!!

Man har levt lite i sin egna bubbla.

Men JAG KLARADE DET!!!! C-tränar examinationen!! Vilket gick ut på att jag under 6 veckor skulle rida in 4 unghästar för att sedan efter dessa 6 veckor visa upp för examinatorerna vad dom lärt sig.
Dom skall kunna longeras, handhästas, visas för hand i olika övningar, ridas och då vara lösgjorda, avslappnade, visa alla 4 gångarter, unghästen skall flytta undan för skänkeln och bjuda framåt både på bana och ute på en väg till och från hemmet. Sen skall de även ridas av examinatorerna.


Jag är jätte nöjd med mitt prov, trots små missar. Jag fick mycket fina kommentarer från examinatorerna och mina poäng va riktigt bra!

Så nu är det bara att skicka era hästar till mig på inridning och träning. ;D


lilla fylkir i början av utbildningen.

Examinationen innebar att min praktik var över och jag fick packa ihop mina grejer och lämna hammarby islandshästar.
Trivdes otroligt bra på det stället så på något vis kommer jag åka tillbaka dit. :)

Nu har även skolan slutat. I förra veckan åkte vi alla tillbaka till Strömsholm i tre dagar för att "knyta ihop säcken" och säga hejdå till allihopa.
Det var några jätte trevliga dagar då vi var ute och käkade, hängde på en strand, var på studiebesök, hade picknick, pratade, pratade och pratade. :)
Kommer verkligen sakna min underbara klass!!!!

#1 / / Ida Klausner:

Åh va härligt för dig, grattis! :) lycka till nu!

#2 / / Titti:

Grattis!!

#3 / / Gabriella - Montéryttare:

Gud va kul :) Grattis!! O himla söt bild på Fylkir :)

#4 / / Alexandra:

6 veckor, det var inte mycket tid inte! Men vad roligt, stort GRATTIS! :D