/ Mina hästar /

Frökk frá Litlu-Tungu 2

Frökk! Fina, underbara, fantastiska Frökk.

Finns många ord för att beskriva denna häst! 

För två år sen hittade jag en annons på hästnet. En stam som tilltalade mig starkt. Ett kort där ett barn satt på ryggen. Ja, jag tyckte det va värt att chansa. 

Efter lite mailkontakt tog jag med mig transporten och åkte ner till jönköping för att hämta hem min nya häst :) 

oj vilket köp jag hade gjort!! Har inte ångrat mig en sekund sen jag köpte Frökk. Hon är helt enkelt fantasisk. Omtyckt av precis alla, nybörjare samt vana ryttare. Hon är en sån där häst som alla med verksamhet drömmer om. En klippa helt enkelt! 

 
 
Frökk på lagtävlingen 
 
Den fina stammen;
 
e: Keilir frá Miðsitju (tot bedömd till 8,63, hederspremie för avkommor)

u:Víðinesbrúnka frá Víðinesi (6 bedömda avkommor med snitt 7,73 i totalbedömning

ee: Ófeigur frá Flugumyri (ridbedömning 8,52, hederspremie för avkommor)

ue: Náttfari frá Ytra-Dalsgerði (ridbedömning 9,08, hederspremie för avkommor

 

 
Frökkan har fått tre avkommor innan hon kom till mig.
En av dem bor hos familjen Engelstoft och verkar vara en otroligt fin häst! Ska bli spännande att se hennes utveckling :) å hoppas hon kommer till visning nästa år kanske? :)
 
Litla frökk e: Mökkur
 

Är grymt sugen på att betäcka henne med Edall nästa år, vet dock inte hur jag ska klara mig utan henne under tiden hon går med föl... :p

 

 

 

 

#1 / / Fia - med islandshästen som passion:

Jaja, det är nu du ska retas om att du hittat alla de perfekta hästarna! haha ;)