/ Mina hästar /

MOA FRÅN HAMMARBY

Då kör vi igång med presentationerna, kul med så stort intresse :)
 
Först ut blir självklart söta lilla Moa, hon är den av mina hästar som jag haft längst nu :)
 
 
 
När vi ändå pratar om spontanköp så är ju Moa ett praktexempel på ett sådant.
 
Jag gick på Strömsholm när jag köpte henne. Jag hade inga som helst planer på att köpa en till häst, jag hade ju redan två, men av en händelse åkte jag med en av mina klasskamrater till Vignir där hon skulle titta på två unghästar som hon skulle ha under sitt c-tränarprov.
Vignir kan det där med försäljning och han var inte sen med att visa lite saluhästar för oss.
Och där kom Moa in, liten och nästan ful... :) hon vart bleksvart och med en kort man och pufflugg. Nej tänkte jag, OM jag nu skulle få för mig att köpa en till häst nångång, då skulle den iaf vara stor, ha någon rolig färg och massor med man. 
Men Vignir tog ut henne på vägen och hoppade upp. 
OJ! där fick jag äta upp mina tankar! Satan i gatan vilken flott häst, den var allt annat än ful! 
 
Det blev för mig som för massören. Hon var bara tvungen att bli MIN!
 
 
Moa från Hammarby, född 2005

Ee:Toppur frá Eyjólfsstöðum

Eee: Hrafn frá Holtsmúla

U: Hilda frá Árbæ

Ue: Sólon frá Hóli v/Dalvík I kl

Uee: Náttfari frá Ytra-Dalsgerð

 

Moa är en otroligt rolig häst att rida. 4 lättväxlade och flotta gångarter.  Hon är omtyckt på ridskola och turridning både av erfarna ryttare men även nybörjare då hon är så otroligt snäll.

 

 
 
 

Just nu håller Moa på och ridas igång igen efter sommarens mammaledighet.  Hon fick ju en liten son i somras e: Flugeldur. 

 
 
 
Moa har även en avkomma från innan jag köpte henne. Esmeralda som nu är 4 år och e: Berserkur reds in av Johanna Asplund på hennes c-tränarprov. Hon är jätte fin och otroligt lik sin mamma ;) Hon ägs av Anne Fornstedt som även är uppfödare till Moa :) 
 
 
Nästa år hoppas jag på en fin avkomma e: Edall. 
Betäckte Moa på 30 dagarsbrunsten och mer hann vi inte med innan det blev för sent, så jag hoppas hon har tagit sig :)
 
 
 
Moa är en liten pärla med ett hjärta av guld.
En oslipad diamant som har massor kvar att ge. :)
 
 
 
 
 
#1 / / Ewa :

Jätte fin presentation av Moa. Nu har du bara resten kvar!!! ;)