/ Allmänt / Mina hästar /

Rós frá Auðsholtshjáleigu

Min fina fina häst som jag hade suktat efter att få köpa ett helt år innan drömmen blev sann! 
 
Jag och mamma var nere och tittade på henne på Gårdeby för tre år sen men jag fick tyvärr inse att pengarna inte räckte till för detta fina 2 klass sto e: Orri.
När jag sedan, ett år senare gick på strömsholm och fick se henne igen när hon kommit in på kliniken tillsammans med sin skadade fölunge kunde jag inte hejda mig längre. 
Som tur är, är Björn Friström världens snällaste och jag fick möjlighet att köpa min drömhäst :) 
 
 
 
Det finns inte en dag som min underbara häst gjort mig besviken! 
Hon är fantastisk på alla vis.
Just nu arbetar hon i verksamheten med ridskola och turridningar.  
Till sommaren blir hon dock ledig eftersom hon väntar ett litet föl med självaste ILLINGUR! :) 
 
Ros har en fantastiskt fin stam
 

E: Orri frá Þúfu (HP för avkommor)

U: Rás frá Flugumýri (1 kl. Har 6 avkommor varav 5 bedömda in i stambok) hon har fått utmärkelsen Klas II för avkommor

ue; Hektor frá Akureyri

Och hon själv är bedömd:

Exteriör
Huvud 8
Hals-Manke-Bog 8
Rygg och kors 8.5
Proportioner 7.5
Ben (kvalitet) 8
Benställning 7
Hovar 7.5
Man och Svans 9
Exteriör 7.83
Ridegenskaper
Tölt 8
Trav 8
Pass 7
Gallopp 8
Spirit 8
Helhetsintryck 8
Skritt 8.5
Ridegenskaper 7.86
Långsam tölt 8
Canter 7
Totalt 7.85

 
Ros hade fått två avkommor innan hon kom till mig 
 
Villiros från gårdeby  e: Flipi från Österåker (mer info om henne kommer senare)
Silver från gårdeby e: Oskasteinn fra Oddholi
 
Återigen, Björn är fantastisk! Han lät mig få köpa Villiros också! (Mer info om henne kommer komma senare under mina hästar :) )
Och jag har även fått äran att rida in Silver som är hos mig på träning nu :) 
 
Under min ägo har Ros fått ett föl, lilla Reimar. En ettårig hingst e: Oskasteinn fra Oddholi. 
Vilket gör det ännu roligare för mig att få träna Silver, dom är ju nämligen helbrorsor :) 
 
 
Nu väntar jag med spänning på nästa års föl :D 
 
 
 
#1 / / Hulda:

skit skönt med ridhus när det är dåligt väder :D