/ Allmänt /

28 Januari

fy vilken morgon.
trött efter en natts jobb kom jag ut till min bil som har var helt översnöad, fick stå och borsta och skrapa av den i typ en kvart (risk för att det är en överdrift..) innan jag kunde sätta mig i bilen och gasa iväg.
kommer ut på e4an som var hal som en isbana. mina 3 mil hem kändes som 10 !
trött och irriterad svänger jag av vid vendel, ser mitt hus och tänker - äntligen! meen nej, då har plogbilarna plogat  vägen så det blivit en vall i infarten till våran gård.
Jag tänker för en sekund att jag kanske ska parkera bilen hos grannen men trött och less som jag är tänker jag att det här ska nog gå bra.
tar sats och trycker ner gasen. pang och jag sitter fast....

"det man inte har i huvudet får man ha i benen" lr i det här fallet, armarna!

det var bara att leta rätt på spadar och börja gräva, när det enda jag ville vara att få lägga mig i sängen!
när väl bilen kommit loss kommer våran snälla granne Lasse som en räddare i nöden med sin traktor.
han plogade upp hela våran gård och det vara bara för mig att rulla in med bilen. :p




Nu har jag sovit och humöret är på topp.
Kent spelas på högsta volym i mina högtalare och jag dansar i min ensamhet!


27 Feb - längtar!!

#1 / / Alexandra, KAKHUSET ♥:

Det blir säkert kul! :D



Sv; Åker tillbaka till Sydney den 22 :D:D ♥

#2 / / sandra:

fybubblan . det där lät inte alls nå roligt.. snön har ställt till med ett elände. huva

#3 / / Daniel:

huh ja bra att du fick det plogat och kom in med bilen!



Må kent värma dej!!

#4 / / emmy.:

Stackare! Visst är det hemskt när allt går fel när man jobbat natt och man vill bara hem och sova. been there!

#5 / / Ida Klausner:

det lät verkligen jobbigt, tur att sånna dagar inte är varje dag iaf :)

#6 / / Lia ☆ Keep it real:

Hahaha men shit vilken otur med bilen :P Den här tiden på året är jag faktiskt glad att jag inte har körkort, jag har fullt upp med att försöka ta mig fram gående med livet i behåll :P