/ hästar /

Fredag 22/4

Började dagen med att greja med mina unghästar.
Det blev promenad med alla 4 i solskenet.
Tränade dem på att ledas ute på vägen, fram och tillbaka, i olika tempot och från både höger och vänster sida.
Jag vill att dom ska lyda och bjuda framåt lika mycket utan bråk även fast man är på väg bort lr hem. Att man ska kunna vända tillbaka igen utan tjafs.

Alla 4 va riktigt duktiga. Hemma i stallet igen hängde jag på dom i sadeln. Förutom Fylkir som jag bara stod i stigbygeln på, han är lite spänd när det händer något nytt så man får gå försiktigt fram.







Sen blev det en tur på Moa tillsammans med Märta och snygga Kostur innan jag åkte till Uppsala för att jobba kväll på Hasselparken.

#1 / / Matilda:

Underbara bilder!!



SV: Ja och det var dte med =D

#2 / / Oddsarah:

A exceptional happy site!